در یکـــ قـدمی بــــانک

با توجه به اهمیت زمان و وقت انسان و جلو گیری از مراجعه بی دلیل به شهر و داشتن پتانسیل در روستا برای انجام کارهای خدماتی ورایج کردن این فرهنگ اندیشه نیک مصاحبه ای را با جناب آقای کریمی مدیریت پست بانک دهستان آهندان انجام داده است که شما دوستان را به خواندن این مصاحبه دعوت میکند.

ابتدا این دفتر را برای خوانندگان نشریه معرفی کنید؟
با سلام عرض خسته نباشید خدمت شما دوستان عزیز این دفتراز سال 1387 به جهت خدمت به آحاد جامعه برای ارئه خدمات مخابرات و پست و پست بانک افتتاح شد در ابتدا مردم این دفتر را فقط به عنوان پرداخت کننده سود سهام عدالت می شناختند و به تدریج و در طی این دو سال مردم با خدمات نوین این دفتر آشنا شدند هم اکنون ما انواع خدمات مخابرات و پست و پست بانک را ارائه میدهیم که این امر موجب سهولت انجام کار مردم و کاهش مراجعه آنها به شهر گردیده است.
از وضعیت ارائه سرویس و خدمات عمومی کمی برایمان بگویید؟
به طور کلی خدمات این شعبه بر سه گونه است
1خدمات بانکی 2خدمات پستی 3خدمات مخابراتی میباشد که به شرح آنها می پردازم.
خدمات بانکی:
قبول و پرداخت حواله،دریافت وجوه قبوض مصرفی(آب،برق،گاز،تلفن ثابت و همراه)ثبت نام و اقساط تلفن،حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز،دریافت و پرداخت وجوه به نمایندگی از موسسات دولتی و خصوصی،حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت،قبول و وصول چک،پرداخت یارانه
خدمات پستی:
قبول مرصولات پستی،توزیع مرصولات پستی از جمله(کارت موتور،کارت سوخت،گواهینامه،گذرنامه،اخطاریه،و ابلاغیه،خریدهای اینترنتی،نامه های مربوط به دهیاری ها شوراها شورای حل اختلاف آموزشگاه ها و بهزیستی)،صدور دفترچه های بیمه روستایی،قبول مرصولات سفارشی و پیشتاز،توزیع قبض های گاز،همکاری با کانون پرورش فکری کودکان در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی در بین بچه ها(علاقه مندانی که تمایل به دریافت کتاب می باشند می توانند با مراجعه به این شعبه و ثبت نام از کتابهای این شعبه استفاده نمایند)
خدمات مخابرات:
صدور قبض های تلفن ثابت و همراه،ثبت نام سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول،ثبت نام خط تلفن ثابت،قطع و وصل سرویس های ویژه همراه اول و تلفن ثابت،وصل سیم کارت و تلفن ثابت،رفع مسدودی سیم کارت همراه اول،پیگیری مزاهمت های تلفنی(دادگستری)
از مشکلات این شعبه کمی برایمان بگویید؟
 این دفتر خدماتب سعی دارد که با وجود مشکلات متعدد کارهای مردم را در سریعترین زمان وبه نحو مطلوب انجام دهد ولی بعضی از این مشکلات پایدار ماندن این دفتر را دچار مشکل میکند از جمله این مشکلات عدم پرداخت به موقع کارمزد از طرف ارگان های مربوطه مثل پست،مخابرات و پست بانک است به نحوی که ممکن است پرداخت ماهانه کارمزد به شش ماه هم برسد و اینگونه مشکلات و هزینه های جاری دفتر اجازه پیشرفت در کار وارائه سرویس دهی مطلوب به مردم را نمی دهد.یکی دیگر از مشکلات عدم پشتیبانی بیمه ای دفاتر میباشد ویک سری مشکلات دیگر را در زیل به صورت کلی بیان مینمایم مشکلاتی مانند:
نبودن سرویس اینترنت پر سرعت،نبود تجهیزات مطلوب،کار مزد بسیار کم دفتر،عدم پرداخت به موقع کار مزد دفتر،و بیمه نکردن دفتر از سوی مخابرات
آیا انتقاد یا پیشنهادی برای نشریه ندارید؟
خیر ندارم،من هم برای هیئت تحریر نشریه آررزوی سلامتی و توفیق روز افزون دارم.
حرف اخر؟
از مردم خوب و مهربان دهستان آهندان تقدیر و تشکر دارم و آرزوی توفیق روز افزون را از خداوند بزرگ برایشان خواستارم و عزیزانی که پیشنهاد یا انتقادی برای بهتر شدن سرویس دهی این دفتر دارند می توانند با شماره09111451915 و یا با شماره های01422542001،01422542002با ما در ارتباط باشند،.با تشکر از جناب آقای کریمی مدیریت محترم پست بانک دهستان آهندان

اسماعیل علیخواه آهندانی
www.lahijaniha.blogfa.com